Fiske Report 8 – Stor Thai Mahseer fra Jungle – Januar 2017

Stor Thai Mahseer fra junglen i Thailand

I slutningen af Januar kom Velici fra Rumænien sammen med to af hans venner fobi for en 3 dage fisketur på Cheow Lan Lake. Den anden morgen på denne tur fangede de en Thai Mahseer; der skiller sig ud fra alt andet der er blevet fanget, hidtil i denne sæson; En utrolig smuk Thai Mahseer på 24 lbs og 110 cm lang.

Fiske Report 7 – Mahseer Fluefiskeri December 2016

Mahseer fluefiskeri med Thai Fishing

Paul Heytens fra USA kom igen forbi i begyndelsen af December. Fiskeriet var svært begrund af de mest kraftig regn skyl, fra monsunregnen kom sent i år. Så der var meget højt vand i de fleste af jungle floderne; og nogle af dem løb stadig med farvede vand; Men på dette tidspunkt af året har du en rigtig gode chance for at fange en rigtig trofæ Mahseer.

De er knap så sky som de er kendt for at være; når flodvandet begynder at falde og vandet bliver krystal klar. Samtidlig har de ikke set en lystfisker siden monsunregnen started, det er også nu de æder af den overflode af mad som jungle floderne byder på denne årstid. Så alle Mahseer er fede og i top kondition; uden bidemærker som de får når vandet bliver lavet og begynder at slåse om de bedste standplaser i floderne.

Fiske Report 6 – Fluestænger – Fluestang fra C-L Fly Denmark

Efter at have været i fluefiske Industrien, som guide de sidste 15 år har vi prøvet mange forskellige fluestænger. Og vi er temmelig kritisk, når det kommer til vores fluefiske grej. Vi er glade for at vi nu, kan tilbyde disse fluestænger fra C-L fly Denmark til vores kunder.

fly-rods-from-cl-fly-denmarkI løbet af denne sæson

Har vi fisket med den model, som hedder “Seven” Eight ” fra C-L Fly Denmark. Det er en 7,8 fod lang fluestang, som kaster med en 18 gram line. Den har en meget præcise respons og er en let stang på 113 gram. Som er en fornøjelse at fiske med og føles som en 6 vægt. Fluestangen har en meget hurtig progressiv aktion. Og det er let at lave tight loops med good line speed. Det er lige, hvad vi har brug for, når vi fluefisker for Mahseer i vores jungle floder. Som mange gange kræver kaste teknikker såsom rulle kast eller single-hand-Spey-casting

Fiske Report 5 – Fly Fishing Collaborative i Thailand

Sent i Oktober, Thai Fishing havde den ære at arrangere en guidet Mahseer fluefisketur for non-profit organisation. Fly Fishing Collaborative. Som netop afsluttet et projekt i Chiang Mai i det nordlige Thailand.

fly-fishing-collaborative-1De havde tilbragt de sidste to uger på at opbygge et Tilapia dambrug. så børnene der lever på dette børnehjem, nu har en bæredygtig levevis i de kommende år. Som vil give dem en mulighed for at leve uden frygt for menneskehandlere. Nogle af fyrene havde besluttet at de ville fejre det med en kort fluefisketur. Til Khao Sok National Park fjerntliggende jungle floder, for at jage den mighty Mahseer.

Fly Fishing Collaborative

Er en non-profit organisation, der samarbejder med lystfiskere, branchefolk, kunstnere og alle andre. Der deler visionen om at bruge fluefiskeri til at skabe forandring. De sælger guidede fluefisketure (doneret og ledet af professionelle guider) og håndlavede læder fly wallets. For at give et bæredygtigt levebrød for børnehjem. Som kan redde børn fra menneskehandel. De giver børnehjemmene bæredygtig levebrød ved at bygge selvstændige Tilapia dambrug. Der leverer kød, friske råvarer, færdigheds træning. Samt løbende ressourcer til børnehjem. Så de igen kan redde flere børn fra industrien menneskehandel.

Fiske Report 4 – Mahseer Campingtur i Khao Sok

En 4 dags og 3 night Mahseer fluefiske campingtur med river camp. På denne fisketur var vi så langt op i en af de uberørte jungle floder i Khaosok National Park. At vi fra dag 2 flue fisket i junglen vande, der aldrig har set en fluefisker før. Og fiskeriet bliver kun bedre og bedre hvor dybere ind i junglen vi gik

Sent i januar havde Jed booket en Mahseer fluefisketur i Khao sok 4-fly-fishing-report-fishing-thailand Jungle Rivers. Jed kommer fra området omkring Lake Michigan, som er en af de fem store søer i Nordamerika. Han begyndte på fluefiskeri, for et par år siden. Har fluefisker efter Laks og regnbueørred, i de floder, der løber ind i de fem store søer.

Denne campingtur

Starter med afhentning kl 7:00 i Ao Nang ved Krabi. Efter en to og en halv times kørsel, ankom Jed til molen ved Cheow Lan Lake. Vi pakkede longtail båd og sejlede ind i junglen. Jeg spurgte Jed om han var klar til en lang vandretur og svaret var ja. Min plan var at gå op i en af de Jungle floder, som ingen før har været langt op og fisk i.

Efter at vi havde sejlet et stykke tid kommer vi til et sted, hvor du har udsigt over søen. Så man kan se de lavere jungle beklædte bakker, du kunne se at junglen havde fådet nogle regn. Alt dampen på grund af solen gav bjergene en tåget udseende, men der vil ikke gå længe før solen vil have brændt det sidste af tågen væk. Så det vil blive meget varmt og vi havde en lang vandretur før aften. Og den lave vandstand i søen ville ikke gøre vores hike kortere.

Da vi ankom til base camp

Fik vi en hurtig frokost, vi re-pakket ned mindre så tog vi longtail båd så langt, som vi kunne opstrøms. Vi sprang ud af longtail båd omkring kl 13:00 og vi havde en, halv anden times vandretur i junglen meste op ad bakke. Inden vi kommer til floden igen. (more…)

Fiske Report 3 – River And Lake Fisketur

En 5 dag og 4 nætters jungle fisketur, med fangster af Big Thai Mahseer og Giant Snakehead. Vi tilbragte det meste af vores fisk tid, på den smukke Cheow Lan Lake. Men vi brugte også en dag oppe i en af de uberørte jungle floder, i Khao Sok National Park

Midten af December kom Rhinen fra Sydafrika forbi for en 5 dage 3-fishing-report-fishing-thailandjungle fisketur. I Cheow Lan søen og jungle floder i Khao Sok. Rhinen voksede op inden for gå afstand til godt fiskeri. Efter Bass og Tilapia og fisketure for Tiger Fish med krokodiller på flodbredderne og flodheste i mudderet. Lød som nogle meget spændende lystfiskeri erfaringer.

Fisketuren start med et pickup fra Khao Lak kl 07:00

Vi ankom til base camp kl 11:00 vi fik vores Bungalows og havde masser af tid før aften fiskeri ville starte. Vi brugte tiden på en god frokost og forberedelse af fiskegrejet. Den første aften, fiskede vi med top vand lures i en bugt. Hvor vi havde fundet et område med lavt vand. Med Rhinen’s fiske erfaring, tog det ikke lang tid før han fangede den første af 3 Giant Snakehead, op til 3-4 pounds.

Dage 2 fiskede vi et nyt spot

Et område med dybt vand, som på tidligere fisketure har givet kontakt med nogle meget store fisk. Efter omkring en time, Rhinen krogede en stor fisk. Der virklige kunne bøje stangen og tage nogle line, efter en lang kamp med nogle spændende udløb under båden i slutningen af fighten. Var vi i stand til at lande en utrolig smukke Thai Mahseer på 8 + kg. (more…)

Fiske Report 2 – Fluefisketur i Khao Sok

Finnur fra Island havde booket en 3 dage og 2 nætter. Mahseer fluefisketur med riverside camp i jungle floderne i Khao Sok National Park. Jungle floderne fra de østlige bjerge havde for nylig fået en masse regn. Og løb stadig med for høj vand for fiskeri.

Men en af de større vest vendte floder løber med fint klart vand. 2-fly-fishing-report-fishing-thailandEfter et kort stop i vores jungle base camp omkring kl 10.30. Til en hurtig frokost og for at foretage den endelige udstyr kontrol. Vi ankommer til floden omkring 12:00 og vi går gennem junglen i cirka halvanden time, før vi begynder at fiske.

Det var let at se Finnur er en erfaren fluefisker

Som guide er det er altid en fornøjelse at se en fluefiske, der har kontrol over fluelinen. Det tog ikke lang tid før han havde vænnet sig til junglen omgivelserne. og kom i kontakt med sin første Mahseer. Da vi ankom til riverbank lejren, den første eftermiddag havde vi genudsat en håndfuld Mahseer i 3 lbs størrelse.

På anden dag

Har Mahseer ikke lade os i stikken, efter ca en times fiskeri. Kom vi til en del af floden, med en blanding af mindre pools-og hurtige vand. Derfra var det som om det var svært at gøre noget forkert, når du kastede din flue. Du kunne finde Mahseer næsten overalt, man var i kontakt med flere fisk, end du kunne tælle, og fanger næsten flere, end du kan huske. I slutningen af den dag, har vi genudsat over 20 Mahseer. En af de sidste fisk på dagen, var en utrolig smukke gyldne farvede 6 lbs Mahseer.

Fiske Report 1- Fisketur til Cheow Lan Lake

To lystfiskere fra Danmark (Nicolaj & Erik) havde booket en syv-dages guidet fisketur i både saltvand og ferskvand i midten af september. Planen var at starte med saltvand fiskeri og afslutte deres fiskeferie med en fire dages jungle fisketur til Cheow Lan sø.

De 2 sidste uger før deres ankomst havde været stormfuldt, med meget 1-fishing-report-fishing-thailand kraftig regn. Hvilket gjorde det umuligt at fiske i havet omkring Khao Lak. Så vi blev tvunget til at starte med en Jungle fisketur og håber, at vandet ikke var for farvet. Så det var med en vis spænding, da voers longtail båd endelig tog fra molen i Cheow Lan og sejled til vores jungle lejr. Heldigvis var vandet i søen ikke så farvet at det ikke kunne fiskes. Og allerede den første eftermiddag havde vi en Giant Snakehead på den rigtige side af 3 kg i båden.

Generelt var vejret på vores side

på denne fisketur, med undtagelse af en enkelt eftermiddag. Hvor vi oplevede kraftige vinde og lidt regn her og der, vi havde mange kontakter og nogle af dem var fra temmelig gode størrelse fisk. Vi released nogle Giant Snakehead på omkring 3-4 kg og Hampala Barb op til 2 kg i søen.

Mange af de store floder

I området, løb stadig med høj og farvet vand på grund af regnen. Men vi fandt en lille flod, hvor det var muligt at fiske. Hvor det lykkedes os at finde nogle pæne Mahseer. Erik er en rigtig flue fisker, efter en par dage med nonstop fiskeri. Begynde hans venstre underarm at være smertefuld, men med hans store passion for fluefiskeri. Fortsatte han ufortrødent og til sidst havde han formået at fange både (more…)

Thai Fishing handler om Kvalitet: fra vores udstyr til vores skræddersyede ture.